Raketer?

Dags för ett litet åsikts inlägg från lilla mig. Vad tycker ni om raketer? Det är mycket olika skriverier om att raketer borde förbjudas på grund av att djuren far illa osv. Jag personligen kan känna att raketer borde få finnas kvar, men att man får smälla vid en viss tidpunkt för då vet djurägarna om det och kan åka någonstans med sina djur och undvika gå ut. 
 
Jag menar jag älskar djur över allt annat, men det blir också vad man gör det till. När vi hämtade hem vår vovve för tre år sedan valde pappa att springa runt och leka med honom för att han inte skulle hinna reflektera över att det small ute. Det funkade perfekt och han är inte det minsta skotträdd idag. 
 
Sedan går det inte hjälpa om man har ett djur som är rädd för skott, men du kan ändå finnas där sätt dig med djuret, ta på öronskydd. Det är ett problem som går att lösa bara man vill. Då är det mer synd om djuren i skogen som verkligen borde få panik när det smäller överallt. 
 
Dock borde det vara olagligt att smäll om man är onykter, för tänk vad mycket hemskt det händer då. Detta var lite tankar från mig puss och kram!
 
Gott nytt år! :D



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0