Hästar finns inte, hästar finns i allt?

Är det bara jag som tycker att hästar börjar gå till överdrift? Jag menar ena sekunden finns inte hästar alls och nu finns dem i allt. Jag hörde igår på radion att hästkött tydligen ska finnas i ikeas köttbullar och att man nu tog bort alla köttbullar.
Jag blev lite ledsen för jag älskar ikeas köttbullar.. och om vi inte fått veta att de var häst i dem hade vi ätit köttbullarna som vanligt.
 
Antar att jag "retar" upp alla hästälskare nu, men jag menar inget illa. Varför är hästar så speciella då? Jag menar vi äter ju både ko, gris, höns, kycklingar, kaniner och gud vet vad. Varför hör man inget om det? Det är också husdjur precis som hästar så varför göra en så stor grej av det?
Vill man inte äta häst gör inte det då, vill man inte äta ko, gris eller något annat djur gör inte det. Välj själv vad ni vill äta. Bara du vet vad det är för kött så har man en egen vilja att bestämma om man vill äta det eller inte.
 
Jag är inte värsta köttälskaren, men jag tycker man kan göra samma uppståndelse om alla djur bara.. Blir så trött lägg ner! Alla djur ska väl visas med samma respekt isf!
Puss och kram!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0